att bli färdig

Idag är det inlämning av magisterarbetet. Jag är färdig så när som på godkännande att få skicka in. Det här har jag jobbat på ett helt år, med varierande känslor under hela tiden. Jag har velat få klart arbetet så klart men samtidigt har det saknas ett mål. För efter skolan är det bara en osäker framtid som freelance som hägrar och det har verkligen skrämt mig. Fast jag inte kan påstå att jag har befunnit mig i skolan särskilt mycket det senaste året så är det ändå en mötesplats och en enormt viktig del i att ha hittat min plats som jag inte mer kommer att ha tillgång till. Förändring är obekvämt och utmanande och inget jag njuter av. Jag har insett att jag har svårt med förändringar och jag hoppas att den insikten kan hjälpa mig att ändå ‘klara’ av det här. Att börja ett vuxet liv. Hujj. Men det behöver kanske inte vara sådant som jag tror, det kanske också kan innebära att jag istället kan göra sådant jag vill och inte sådant man borde. Under arbete.

Leave a Reply

