Söka jobb och överleva

Utan jobb går det inte att vara. Och jag har enorma svårigheter att söka jobb. Att bara göra det. Det känns som om jag halkar ner i ett svart hål när jag ens tänker tanken. Jag kan nog jobba, jag kan till och med med lite mental övertygning inse att jag kan göra ett riktigt bra jobb, bara jag kommer så långt. Nu faller jag liksom redan i starten och kommer inte så långt att jag skulle kunna övertyga någon på en arbetsintervju, för att komma så långt måste man först KONTAKTA folk. Och där skriker jag inuti mitt huvud och springer åt andra hållet.

Snart ska jag klara det, snart måst jag klara det, för annars faller livet ännu mer i spillror i den här pengastyrda världen.

Jag är inte arbetsskygg, men just nu är jag människoskygg och då går jag här och önskar arbete och får inte till det.

Leave a Reply

